Wednesday 28 November 2012

WAP to implement Selection Sort


//Wap to sort an array using selection sort

#include <iostream.h>
#include <conio.h>
#define MAX 10

class selsort
{
    int arr[MAX],n;
    public:
    void getdata();
    void showdata();
    void sortLogic();
};
 
void selsort :: getdata()
{
    cout<<"Enter the no of elements in array : ";
    cin>>n;
    cout<<"Enter the elements : "<<endl;
    for(int i=0;i<n;i++)
        cin>>arr[i];
}

void selsort :: showdata()
{
    cout<<"\nAfter sorting elements are : ";
    for(int i=0;i<n;i++)
        cout<<arr[i]<<"   ";
}

void selsort :: sortLogic()
{
    int temp,min;
    for(int i=0;i<n;i++)
    {
        min=i;
        for(int j=i+1;j<n;j++)
        {
            if(arr[min] > arr[j])
            {
                min=j;
            }
        }
        temp = arr[min];
        arr[min] = arr[i];
        arr[i] = temp;
        cout<<"\n arr[min] = "<<arr[min]<<"  arr[i] = "<<arr[i];
    }
}

void main()
{
    clrscr();
    selsort obj;
    obj.getdata();
    obj.sortLogic();
    obj.showdata();
    getch();
}

Output:


No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...